Fri Bikeshop – danmarks mest effektive bogholderi

Fri Bikeshop – danmarks mest effektive bogholderi

Fri Bikeshop ApS består af 10 cykelbutikker og er en del af et landsdækkende kædekoncept
Her kan du købe alt i cykler, elcykler og ladcykler samt tilbehør. Derudover også finansiering og
serviceaftaler.

fribikeshop

Folkene bag

Frank Kehlman Hansen

Frank er direktør I Fri Bikeshop ApS som han har drevet i over 37 år. Til en start bestod forretningen af 1
butik men løbende er der kommet flere og flere butikker til. I 2022 blev Fri Bikeshop Farum og Helsingør
opkøbt så forretningen i dag består af 10 butikker.

Fri Bikeshop er vores til datos mest succesfulde samarbejde takket været Frank og hans vilje og lyst til at
digitalisere og effektivisere hans økonomifunktion.

Løsninger vi har brugt til at hjælpe Fri Bikeshop – danmarks mest effektive bogholderi:

E-conomic er presset til det yderste hos Wineandbarrels. Primært på grund af de mange lande der opereres i, men også grundet de mange ordrer og indkøb. Blandt de moduler og funktioner vi bruger kan nævnes bankconnnect og indscanning.

Kasseapparat/
backend

Fri Bike har nationalt valgt at alle butikker skal bruge Bikedesk så denne løsning er sat op med integration til e-conomic for nemmest at have styr på bogføringen

Corpay One sørger både for bogføring af faktura og vha simple workflowregler
bliver alle faktura konteret korrekt på de 10 forskellige afdelinger. Faktura modtage via EAN direkte i Corpayone så der ikke skal bruges tid på at gennemsøge mails og
videresende. Der er også åbnet op for at butikschefer på en let måde kan godkende deres regninger.

Der er valgt November First til at betale alle leverandørfaktura for at sikre at der altid er styr på betalinger og cashflow.
Denne løsning giver mulighed for at betale
regninger med ganske få klik.
Derudover følger der automatisk bogføring med.

Pleo er næsten altid med i vores løsninger. Der skal ikke mange kvitteringer til før vi
synes det er en god idé. I denne løsning har alle butikschefer sit eget kort så der er
altid er styr på kvitteringer og der ikke bruges unødig tid på administration af småpenge.

Der er 10 butikker med tidsregistrering og butikschefer derfor har vi valgt salary som giver en let lønadministration samtidig med at der bogføringsmæssigt er styr på de enkelte afdelinger. Alle medarbejdere registrer tid og fravær via appen og den på gældende butikschef godkender en gang om måneden.

Rapportering

De fleste virksomheder i vækst har løbende brug for at holde styr på deres nøgletal.
Vi har valgt at lave en skræddersyet rapporteringsmodel i excel grundet de mange butikker og behovet for at se forretningen fra flere sider. Dette gør ledelsen istand til at vurdere hver enkelt butiks indtjening.

Nordea Finans

Hver gang der sælges via Nordea finans modtages en afregningsfil i excel på mail.
Ekontoret har sat en løsning op som løbende og automatisk konterer gebyrer, renter og afregning på afdelingsniveau.

Robotter

Ovenpå det hele svæver robotterne. De sørger for hver dag for blandt andet at
kontere alle indløsningaftaler på 10 bankkonti på afdelingsniveau, samt alle øvrige finansposteringer som kundeindbetalinger, google ads, renter og gebyrer samt hvad der ellers måtte være af posteringer som kan konteres via simple regler. Derudover sørger robotterne for at de fleste kassekladder bliver bogført automatisk hver dag.

Til de mange 100 faktura som modtages hver måned via kædekontoret har vi valgt fakturafil. Det er en effektiv og hurtig løsning til nemt at kontere og bogføre alle de faktura som bikedesk ikke kan håndtere.
Det er alle sammen faktura fra hovedkontoret.

Frederik Sandgrav

Hvad siger du til at modtage vores nyhedsbrev?