SEO for bogholdere – 1 2 3 sæt igang

Skrevet af Frederik Kromann d. 29/1-2023

SEO for bogholdere

Det er måske en mærkelig titel men resultatet er vigtig. Der er ingen tvivl om at der er mange dygtige bogholdere derude. Bogholdere som sørger for at kvaliteten er i orden. Meget kan man sige om bogholdere. Men sælgere er IKKE en af dem. Det modsatte er vist mere tilfældet. Det er en svær balancegang i forhold til pipeline når man måske er en lille virksomhed med måske kun indehaveren som den eneste “ansatte”. Du har høj ekspertise indenfor dit felt som bogholder – men måske ikke som marketingmedarbejder desværre. Ej heller høj ekspertise indenfor søgemaskineoptimering. Måske er en start en professionel ny hjemmeside revisor. Dine kunder benytter eksterne bogholdere – så du har allerede fat i noget af det rigtige.

Jeg oplever tit at netop den størrelse kæmper lidt med kundetilgangen. Måske er der blevet sagt ja til få men meget store kunder. Kunder som efterlader et kæmpe hul når de stopper. Derfor er det måske netop smart at have lidt mere styr på en løbende kundetilgang. Jeg vil mene at det er sjovere at sige nej til kunder eller måske blot se om du ikke kan sørge for at de først starter op når nogle af de store kunder stopper.

Men nye kunder skal der til engang i mellem. Netop derfor er SEO måske et område hvor en bogholdere nemmere kan sælge, uden rigtigt at sælge. Jeg har selv forsøgt i lang tid at føre noget ved SEO for Sandgrav Solutions. Så SEO for bogholdere har jeg arbejdet med i en del år efterhånden. Desværre er det noget som ikke bare er en form for quick-fix – hvis det skal fungere ordentligt.

Både de lidt mere lyssky af slagsen – det som nogen kalder Blackhat SEO. Hvor jeg betaler skumle typer med skumle sites for at linke til min hjemmeside i håbet om at Google ikke opdager det og i stedet belønner mig med uanede mængder af trafik.

Samarbejde med partnere

Det har vist sig ikke altid at være tilfældet. Netop derfor er SEO en bedre løsning. Altså den SEO hvor du sørger for at Google elsker dig for dit unikke content og kunderne vælter ind af døren. Jeg har en lang række samarbejdspartnere som jeg linker til da jeg har en række gode beskrivelser af præcis hvad de forskellige værktøjer kan og ikke kan. Læs f.eks om lønsystemer her: Den ultimative guide til lønsystemer:

Hvad er SEO

Så er der kun et lille problem. Du aner måske ikke hvad SEO er og selvom du gjorde ville du ikke vide hvor du skulle starte. For mange år siden nu… Fandt jeg et hjemmesideværktøj som viste sig at gøre SEO til en leg. Det var Morningscore – og fra første sekund var jeg hooked.

SEO for bogholdere

Hele deres astronaut/rumeventyr tema er virkelig appellerende til mig. Jeg har altid et krystalklart billede af hvad jeg skal lave og ikke mindst hvordan det skal gøres på min hjemmeside.

Og endnu vigtigere – jeg har lyst til at gøre noget ved det. Det er vist det man kalder for gamification. Jeg løser “missioner” og får point og min SEO bliver bedre og bedre hele tiden. Der er også et andet område som er mindst lige så interessant. SEO for bogholdere er måske eller måske ikke dit helt nye guldæg.

Jeg er blevet en pain-in-the-ass for vores eksterne marketingbureau. Nu kan jeg stille en masse irriterende spørgsmål omkring ting jeg ikke ved en skid om. Måske er det bare noget pjat det meste af tiden. Men ofte er det at f.eks. At hjemmesiden er langsom.

Eller der er forkerte headings på indlæg eller beskadigede billeder. Så jeg bilder mig rent faktisk ind at Morningscore gør en forskel for mig og den måde som virksomheden håndterer SEO. Så jeg syns virkelig at Morningscore er alle pengene værd. I hvertfald for mig – så kan jeg faktisk ikke forlange mere.

Så afsted med dig – så du også kan blive en rumhelt

Med morningscore kan du tage på rumrejse og optimere din hjemmeside

Skrevet af:

Frederik Kromann

Frederik Kromann

Frederik, også kendt som "Den luddovne bogholder" har over 10 års erfaring med atdigitalisere og automatisere bogføring

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Se mere fra vores blog:

e-conomic bogholderi

Skrevet af Frederik Kromann d. 11/03-2024 e-conomic bogholder 10 ting du skal vide når du søger E-conomic er det system vi bruger mest i virksomheden.

Læs mere

One-stop-Shop moms

Skrevet af Frederik Kromann d. 8/3-2024 One-stop-shop moms reglerne kan godt være en udfordring I en stadig mere globaliseret økonomi står virksomheder overfor den konstante

Læs mere
Frederik Sandgrav

Hvad siger du til at modtage vores nyhedsbrev?